Turneringer

Lag-NM - retningslinjer uttak

Da er det snart ny sesong og i den forbindelse er det utarbeidet retningslinjer for uttak for de som ønsker å representere Ålesund Golfklubb i lag NM i 2024.

Ålesund Golfklubb har følgende kvalifiserte lag:

Lag-NM herrer: 19 - 21. juli på Stavanger GK
Lag-NM 2. div damer: 19 - 21. juli på Stjørdal GK
Lag-NM junior elite gutter: 31.juli - 02. august på Fana GK
Lag-NM 2. div SENIOR damer og herrer: 31.august - 01. september på Ålesund GK

Retningslinjer for uttak for de ulike lagene og divisjonene er utarbeidet av den enkelte komite (junior, dame/herre, senior) i samspill med Sportskomiteen. Det samme gjelder utnevnelse av kaptein (ansvarlig).

Kaptein har hovedansvaret for uttak, kaptein vil også være kontaktperson under uttaksprosessen. Spillerne har selv ansvar for å levere bekreftet score til uttaksansvarlig. Score skal inneholde bruttoscore, slope og baneverdi.

Kaptein (ansvarlig):
Junior: Jamte Dahl/Aleksander Myklebust Bjørge
Herre: Andreas Bjermeland
Dame: Ingun Storsten
Senior Herre: Gunnar Grimsson
Senior Dame: Gerd Evy Slinning

Uttaksarenaer:

Internasjonale, nasjonale, regionale -og lokale turneringer.

Det bør være spilt 4 turneringer.

Kriterier for uttak:
Score frå de ulike turneringane vil danne grunnlag for uttak. Det vektes ut i fra hvilken type turnering som er spilt (internasjonal/nasjonal, regional eller lokal), og hensyntatt baneverdi.

Spillere som representerer Ålesund Golfklubb forventes å opptre som gode ambassadører for klubben, samt opptre i tråd med klubbens kjerneverdier:
Vennskapelig, vennlig, smilende, ivaretagende, tolerant og inkluderende.

Se vedlegg  nedenfor for mer informasjon om spesifikasjon.

Takk for oppmerksomheten og lykke til med kvalifiseringen!