Matchplay 2024 sesongen

Av: Svein Arne Langva  |  Publisert: 9. april 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vi vil i år invitere til en Matcplay serie, med maks 64 deltaker.  og det er først til mølla. Hvis det blir behov for seeding av spillere, vil de med lavest hcp bli seedet. Spillet vil foregå i opptil 7 runder, med 400 i startkontigent.

Det vil bli premiering som følger, 1 plass, verdi 5000.- 2 plass, verdi 4000 og 3 plass, verdi 3000.

Spillet vil spilles med max hcp 36, så her har alle en mulighet til å vinne.
Hcp skal beregnes på følgende måte. Har spiller A, 27 mottatte slag, spiller B, 8 mottatte slag.
Spiller A med 19 mottatte, og B, med 0. Runden spilles over 18 hull, med start fra hull 1.
Og det er gjeldende hcp. den dagen det spilles som er gjeldende.

Det vil bli satt opp datoer med ca 3 uker mellomrom, da rundene må være spilt.
Med unntak av juli, da de fleste er på ferie.
Alle runder skal bestilles i GolfBox , med starttid merket på score kortet, og hullet matchen vinnes på, skal merkes. Hvis ikke matchen er avgjort etter 18 hull, så fortsette spillet på hull 19 med sudden death. Da spilles det, scratch, fra begge sider
Bilde av kortet sendes til turnering@aalesundgk.no godt merket med spillere og detaljer.
Score registreringen skal bli som dette. 3 - 2, hull 18, 0 - 3, hull 16, 1 - 0, hull 18, 1 - 0, hull 19, eller
10 - 0, hull 10...

Videre i spillet så avtaler partene selv, når det skal spilles. Med unntak av de to finalene, som vil bli satt av komiteen. Spillerne er selv ansvarlige for å få spilt sine matcher.
Hvis en runde er avtalt, og ene parten ikke møter, da vinner oppmøtte part. Hvis matchen ikke er spilt, før angitt dato, så vil komiteen trekke vinneren. Det vil da bli på følgende måte. Spilleren med laveste påmeldings nummer blir merket med et 1- tall, den andre med et 2- tall, og den som da trekkes, blir invitert til neste runde. Hvis ingen av spillerne kan stille, vil plassen bli tilbudt siste utslåtte spiller, så det er viktig å bruke scorekort, registrert med starttid på runden. (Siste spiller ut, får første mulighet til å komme tilbake)

Påmelding på denne linken